تبلیغات
رهپویان قرآن - مطالب تیر 1395
غفلت از تنگه احد و نفوذ دشمن

«چشم وا کن اُحُد آیینه عبرت شد و رفت
دشمن باخته بر جنگ مسلط شد و رفت
آن‌که انگیزه‌اش از جنگ غنیمت باشد
با خبر نیست که طاعت به اطاعت باشد
».[1]

جنگ احد، میدان بروز و ظهور جهاد اصغر و جهاد اکبر بود. مسلمانان در مرحله اول این مبارزه در جهاد اصغر، پیروز میدان بودند و دشمن را وادار به فرار و عقب نشینی کردند. در این هنگام بود که عرصه برای مبارزه در جهاد اکبر و مبارزه با نفس آغاز شد.
پنجاه تیر اندازی طبق دستور پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) مأموریت حفاظت از شکاف کوه عینین در منطقه احد را عهده دار شده بودند و نباید به هیچ وجه، ولو در صورت پیروزی، این تنگه را رها می‌کردند تا مبادا دشمن از پشت حمله کند: «لَا تَبْرَحُوا هَذَا الْمَكَانَ‏ فَإِنَّا لَا نَزَالُ غَالِبِینَ مَا ثَبَتُّمْ فِی مَكَانِكُم‏ [2] این مکان را ترک نکنید، به درستی تا مادامی که این‌جا ایستاده و ثابت قدم باشید، پیروزی با ماست»،


ادامه مطلب


داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 31 تیر 1395 توسط : محسن رفیعی



همواره در طول تاریخ، یهودیان سرسخت ترین دشمنان اسلام بوده اند، چه در صدر اسلام که با ایجاد فتنه هایی مثل همکاری در جنگ خندق و ... به زعم خود می خواستند جلوی رشد اسلام را بگیرند و چه حال که با حمایت همه جانبه از گروههای تروریستی، قصد اختلاف افکنی در بین مسلمین را دارند. وجود دشمنی روز افزون یهود با اسلام و مسلمین، هوشیاری بیش از پیش کشورهای اسلامی را می طلبد.

ادامه مطلب


طبقه بندی: تازه ترین ها،  مقاله،  موضوعات دیگر، 
برچسب ها: یهود، دشمنی، اختلاف افکنی،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 31 تیر 1395 توسط : حسین سیدی
دنیای ترازو ها
در دنیای ترازوها وسایل فوق مدرن و دقیقی وجود دارد که حساس ترین و ناچیز ترین وزن ها را محاسبه و مشخص می نمایند؛ ولی با این حال این چنین به نظر نمی رسد که این ترازوهای دقیق از عهده و توانایی محاسبه همه ی وزن ها بر آیند. این در حالی است که در روز قیامت خدای متعال با علم و آگاهی خود به احوال بندگان آگاه بوده و از کوچکترین و ناچیز ترین رفتارهای بشر باز خواست می نماید، خدای متعال در خصوص دقت حسابرسی روز قیامت می فرماید: «فَمَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَیْراً یَرَهُ وَ مَنْ یَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا یَرَهُ؛[الزلزله/7و8] پس هر كس هموزن ذرّه‏اى كار خیر انجام دهد آن را مى‏ بیند!و هر كس هموزن ذرّه‏اى كار بد كرده آن را مى‏ بیند!»،
مثقال در لغت هم به معنى ثقل و سنگینى آمده، و هم ترازویى كه با آن سنگینى اشیاء را مى‏ سنجند، و در اینجا به همان معنى اول است. براى" ذرة" نیز در لغت و كلمات مفسران تفسیرهاى گوناگونى ذكر شده است: گاه به معنى مورچه كوچك، و گاه گرد و غبارى كه وقتى دست را بر زمین بگذاریم و برداریم به آن مى‏ چسبد، و گاه به معنى ذرات بسیار كوچك غبار كه در فضا معلق است و به هنگامى كه آفتاب از روزنه ه‏ایی به اطاق تاریك مى ‏تابد، آشكار مى‏ گردد، تفسیر شده است.[1]

ادامه مطلب


طبقه بندی: تازه ترین ها،  مقاله،  مقالات ، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 31 تیر 1395 توسط : علی بیرانوند
عوامل ایجاد گرایش به دین در فرزندان

دین واقعیتی انکار ناپذیر بوده که از اولین افراد بشر که حضرت آدم باشد همراه و همزاد او بوده است. دین خواهی در متن آفرینش و در سرشت افراد بشر نهاده شده است و هرگز از بشر جدا نبوده است اما نباید این را فراموش کرد و باید اعتراف کرد و گفت که دین در انسان دارای فرود و سقوط‌هایی بوده است.
اینکه می گوییم دین داری در افراد، ریشه در فطرت انسان‌ها دارد مبنایی قرآنی و روایی دارا می‌باشد.
خداوند در قرآن می‌فرماید:
«فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّینِ حَنیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتی‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُونَ [روم/30] پس روى خود را متوجّه آیین خالص پروردگار كن! این فطرتى است كه خداوند، انسانها را بر آن آفریده؛ دگرگونى در آفرینش الهى نیست؛ این است آیین استوار؛ ولى اكثر مردم نمى‏ دانند!».
نه تنها خداشناسى، بلكه دین و آئین بطور كلى، و در تمام ابعاد، یك امر فطرى است، و باید هم چنین باشد، زیرا مطالعات توحیدى به ما مى‏گوید میان دستگاه" تكوین" و" تشریع" هماهنگى لازم است، آنچه در شرع وارد شده حتما ریشه‏ اى در فطرت دارد و آنچه در تكوین و نهاد آدمى است مكملى براى قوانین شرع خواهد بود.


ادامه مطلب


طبقه بندی: مسائل زنان،  2)سبك زندگی اسلامی ،  ارتباط موثر،  خوشبختی،  موفقیت، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 30 تیر 1395 توسط : محسن رفیعی
حرام‌خواری

بعد از سال‌ها گذشتن از انقلاب اسلامی بالأخره کار اصلاح به موضوع مهم اقتصاد رسید و مطرح شدن حقوق‌های نجومی بیش از هر چیز اهمّیت اصلاحات ریشه‌ای اقتصادی را نشان داد. قطعا نبود تقوای لازم در حین انجام مسئولیت‌های مختلف، ریشه بروز چنین برداشت‌های نامشروع و حرامی است. در این نوشتار به تأثیر مال حرام در قیامت افراد می‌پردازیم.

بزرگی گناه حرام‌خواری
در مورد شدّت گناه حرام‌خواری و بزرگی این گناه روایات فراوانی از اهل بیت علیهم السلام رسیده است از جمله مصداق حرام خواری، در رابطه با ربا خواری است که امام صادق علیه السلام از پیامبر اکرم صلّی الله علیه و اله نقل می‌کنند که ایشان خطاب به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمودند:
« یَا عَلِیُّ الرِّبَا سَبْعُونَ جُزْءاً فَأَیْسَرُهَا مِثْلُ أَنْ یَنْكِحَ الرَّجُلُ أُمَّهُ فِی بَیْتِ اللَّهِ الْحَرَامِ یَا عَلِیُّ دِرْهَمُ رِبًا أَعْظَمُ مِنْ سَبْعِینَ زَنْیَةً كُلُّهَا بِذَاتِ مَحْرَمٍ فِی بَیْتِ اللَّهِ الْحَرَام‏ [1] یا على ربا هفتاد جزء است آسان‌ترین جزءش مانند آن است كه كسى با مادر خودش در خانه كعبه عمل جنسى انجام دهد یا على یك درهم ربا از هفتاد زنا كه شخص با مَحرم خود در بیت اللَّه الحرام (خانه كعبه) بجا آورد بزرگ‌تر است».


ادامه مطلب


طبقه بندی: گناه،  2)سبك زندگی اسلامی ،  خوشبختی،  ثروت، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 29 تیر 1395 توسط : محسن رفیعی













هر انسانی به مدت معینی در این دنیا زندگی می کند، از این رو باید بیشترین استفاده را از این فرصت عمر داشته باشد تا فردای قیامت با حسرت مواجه نگردد.

حسرت، قیامت، زمان، انسان


ادامه مطلب


طبقه بندی: تازه ترین ها،  1) بررسی موضوعی،  2)سبك زندگی اسلامی ، 
برچسب ها: حسرت، قیامت، زمان، انسان،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ دوشنبه 28 تیر 1395 توسط : حسین سیدی




27 تیر سالروز پذیرش قطعنامه توسط ایران در سال 67 است، قطعنامه ای که امام خمینی (رحمةالله تعالی علیه) بعد از پذیرش آن به جام زهر، اینگونه گفتند: خداوندا ما برای دین تو قیام کردیم و برای دین تو جنگیدیم و برای حفظ دین تو آتش‌بس را قبول می‌کنیم.... [1]

 

ادامه مطلب


طبقه بندی: تازه ترین ها،  مقاله،  موضوعات دیگر، 
برچسب ها: قطعنامه، برجام، دشمنی، آمریکا،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ یکشنبه 27 تیر 1395 توسط : حسین سیدی
حقوق نجومی

حقوق‌های نجومی و اختلاس امروز نقل همه محافل و مجالس است، هر کسی از آن تعبیری می‌کند و درباره علل و آثار آن حرفی می‌زند، برخی با شنیدن این اخبار اعتمادشان از نظام کم شده و برخی دیگر خواهان برخورد جدی با متخلفان هستند، همان گونه که رهبر فرزانه نیز از این بی‌عدالتی ناراحت شده و مجازات متخلفان را خواستار شده است و خطاب به مسئولین ذی ربط می‌فرماید:
«چنین برداشت‌های نامشروعی از بیت المال، گناه و خیانت به آرمان‌های انقلاب اسلامی است، در این موضوع، در گذشته، قطعاً کوتاهی‌ها و غفلت‌هایی شده است که باید جبران شود اما مسئولان باید موضوع حقوق‌های نامشروع را به طور جدی پیگیری کنند و اینگونه نباشد که سر و صدایی به پا و بعد هم قضیه به فراموشی سپرده شود». [1]

 برداشت‌های غیر عادلانه فقط در جمهوری اسلامی ایرانی خلاصه نمی‌شود بلکه برداشت از بیت المال سابقه در همه حکومت‌ها دارد، مساله مهم برخورد مناسب با متخلفان است، حتی حکومت حضرت علی (علیه‌السلام) نیز از این خطر بزرگ در امان نبوده است و حضرت به هبیره شیبانی فرماندار فیروزآباد فارس که از بیت المال به یکی از خویشاوندانش کمکی کرده است، می‌نویسد:


ادامه مطلب


طبقه بندی: گناه،  2)سبك زندگی اسلامی ،  ثروت، 
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 تیر 1395 توسط : محسن رفیعی


بسم الله الرحمن الرحیم

خیلی کسان هستند که به رحمت خدا خیلی تکیه نموده و کاری هم به حلال و حرام خدا هم ندارند.
کسانی هم بواسطه گناهان یا هر چیز دیگر از رحمت خدا کاملا ناامیدند.
از نظر اسلام، هر دو گروه در اشتباهند و فردای قیامت پشیمان
 


ادامه مطلب


طبقه بندی: تازه ترین ها،  2)سبك زندگی اسلامی ،  مقاله، 
برچسب ها: ناامیدی، رحمت خدا، گناهکار،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ شنبه 26 تیر 1395 توسط : حسین سیدی


بسم الله الرحمن الرحیم

یکی از گناهانی که باعث تباهی و فساد در جامعه شود؛ گناه ناپسند زناست. عمل زنا به حدی بد و ناپسند است که خداوند حتی انسان را از نزدیک شدن به زنا ــــ نگاه به نامحرم و .... ــــ باز می دارد. این گناه، علاوه بر اثرات شوم دنیایی، دارای عذاب اخروی سختی می باشد.


ادامه مطلب


طبقه بندی: تازه ترین ها،  1) بررسی موضوعی،  گناه، 
برچسب ها: معاد، زنا، عذاب،
داغ کن: داغ کن - کلوب دات کام
نوشته شده در تاریخ چهارشنبه 23 تیر 1395 توسط : حسین سیدی
  • تعداد کل صفحات : 5  صفحات :
  • 1  
  • 2  
  • 3  
  • 4  
  • 5